söndag 8 juli 2012

Delar av dagens loppisskörd

























En pytteliten vas, lagom för så stora blommor som 3-åringar plockar. Jag brukar sätta såna blommor i en äggkopp eller ett snapsglas, men det blev klart snyggare så här. 5 kr.

























Två gamla sockerkaksformar och en glöggryta, 10 kr resp 50 kr. Jag behöver väl strängt taget intetdera, men jag tyckte att de var trevliga. Plus att jag kollade på en snarlik glöggryta på en annan loppis för ett tag sedan, för 80 kr. Därmed kändes denna som ett kap.
























Några tefat till min Gröna Anna-samling (och här), 20 kr styck. Kanske borde jag ha försökt pruta på dem? Men man lär så länge man lever!



















Potatisarna och chilin har jag inte köpt utan fått av grannen, som hade planterat en stackars utgallrad potatisplanta i en hink, där den gjorde massor av småpotatisar. Och chili, den där växten som jag ångrar att jag inte planterade, hade hon också tillräckligt för att dela med sig av. Vilken lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar